09 iunie 2013

Despre celibat



"Prietene! Starea de celibat nu este invenţia Mea. Dumnezeu l-a creat pe om pentru o comunitate, cum este El. Cănd va deveni clar pentru voi, că sunteţi fiinţe create pentru Dumnezeu, atunci celibatul va fi printre voi precum un corb alb, pe care cel care vrea să se refere la Mine în acest caz trebuie să susţină cu semne cereşti foarte tari.
          Biserica voastră este şi Biserica Mea doar în măsura în care nicicum nu are rol principal cea ce Eu am menţionat doar secundar, adică angajarea în celibat.
          Ţi-am spus deja, că Eu nu chem pe nimeni azi să fie preot în sensul în care găndiţi voi. Cine azi se angajează să fie sfinţit ca preot, este ori arivist, ori bolnav, ori naiv. Nu chem pe nimeni într-o asemenea instituţie, în care respectivul este obligat la ceva, de care există şi mai bun. Iar faţă de celibat există mai bun în această categorie. Adevărat, că nu este mai bun pentru oricine, dar cine consideră ca fiind cel mai bun referitor la el însuşi ceea ce Eu nu consider în mod obiectiv ca fiind cel mai valoros pe acest plan, şi asta nu face la dorinţa Mea expresă, ci pentru că se găndeşte că astfel îş face cel mai bine pentru el. În asemenea caz desigur asta şi trebuie să facă. Asta stă deasemenea şi referitor la pustnici." (Vocea - vol.2 - 86)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu